Gratis koncert med fransk musik den 31. august kl. 19.30

Velkommen til en sensommerkoncert i Nylars Kirke!

Koncerten finder sted tirsdag den 31. august kl. 19.30 i Nylars Kirke. Der er fri adgang og ingen billetbestilling.

Mezzosopran Rebecca Forsberg Svendsen og organist Anders Forsberg Svendsen vil spille et rent fransk program med let og underholdende klassisk musik – bl.a. variationer over Marseillaisen, franske kirkeklokker, “lirekassemusik” for orgel, et par operaarier og elegante chansons i den lettere genre.

Rebecca er nyansat organist i Østerlars og Gudhjem kirker, men er solistuddannet sanger fra Musikkonservatoriet i København med 25 års erfaring som solist og professionel ensemblesanger.

Anders er organist i Skt. Nicolai Kirke i Rønne, ligeledes uddannet fra Musikkonservatoriet i København og har et par års studier i Paris bag sig, hvor dele af koncertens repertoire er hentet fra.

Der er fri entré til koncerten, som er støttet af Slots- og Kulturstyrelsens pulje til afholdelse af kunstneriske sommeraktiviteter.