14. marts: Muligheder for fjern-gudstjenester

Vi kan ikke mødes fysisk til gudstjeneste i morgen – men kirkelivet er ikke gået i stå af den grund, det er blot lidt mere digitalt.

Der vil i morgen søndag være talrige muligheder for at deltage i en gudstjeneste hjemmefra. Her er et par af mulighederne:

– På P1 sendes der som altid højmesse kl. 10.00, denne gang fra Vor Frue Kirke i København med Anders Gadegaard som prædikant.

– På Rønne Kirkes hjemmeside www.sctnico.dk bliver der lagt en optagelse af søndagens gudstjeneste op med Peter Hauge Madsen som prædikant.

– Fra Apostelkirken i København vil der blive livestreamet en andagt klokken 10.30 på deres facebook-side.

Og der er mange, mange flere ude på det store internet. For alle gudstjenesterne gælder det, at de er optaget for lukkede døre, så der er kun de gudstjenestedeltagere til stede, som sidder rundt om i hjemmene – og det er en smuk tanke: At vi fejrer gudstjeneste hver for sig, men sammen.

– Cæcilie Jessen, sognepræst